Oldal kiválasztása

Heti tervezés: Előre látni és megvalósítani

Horváth Márta

Kevesen vallják magukról, hogy elégedettek a saját időgazdálkodásukkal. Ha mérlegre kellene tenni az erősségeinket és a fejlesztendőket, akkor majdnem mindenki találna valamit, amin javítani lehet. Például azt, ahogyan megtervezzük az előttünk álló időszakot, mondjuk a heti tervezés során.

Szép listákat írunk a napi teendőinkről, aztán az élet felülírja az eredeti elképzelésünket ezért vagy azért. Borul minden, későbbre tolódnak az elvégzendő feladatok. De megoldás lehet, ha előre tekintünk.

Fotó: fiddle oak

Szerepkörök

Az időgazdálkodásnál sokszor csak a munkahelyi feladatainkra koncentrálunk, pedig a nap 24 órájában élünk. Magánemberként, családban, többfajta közösség tagjaként.

Különböző szerepeink vannak, s mindegyiknek meg kell felelnünk, még ha nem is egyszerre.
A munkahelyen egyszerre vezető, beosztott, kolléga, valamilyen teamnek, szakmai közösségnek a tagja, szakértő vagy konzultáns lehetek.

Magánemberként férj vagy feleség, szülő, nagyszülő, de a szüleim számára még mindig gyerek, szomszéd, barát, rokon, sporttárs, bármilyen civil szerveződés résztvevője. Sorolhatnánk tovább.

Ráadásul, ne felejtkezzünk meg a saját magunk személyéről sem!

Hogyan lehet mindezt bezsúfolni, ha a következő hetet akarjuk megtervezni?

Fókusz – prioritások

Hogyan lehet látni a fától az erdőt? Nem elveszni a részletekben?

A szerepköreink már megvannak, és ha nem is mindegyikben, de a legfőbbekben meg tudunk határozni egy vagy kettő olyan célt, amit meg akarunk valósítani azon a héten.

A hétfőtől vasárnapig terjedő időszakban egy-egy napra maximum 3 prioritást érdemes megfogalmazni, amit aztán meg is tudunk majd valósítani aznap.

A fókusz ezen van, ezt mindenképpen meg kell tennem (akár a többi más apróbb rovására is).

Visszanézve, a hét végén majd értékelhetem, hogy vajon jól priorizáltam-e, legközelebb min kell módosítanom.

A heti tervezés eszközei

A heti tervezés során használhatunk különböző elektronikus programokat, Excel táblát, asztali naptárt, vagy határidő naplót, de akár kockás papírt is.

Már biztosan megtapasztalta mindenki, hogy mi az, ami már nála bevált módszer és eszköz.

Bármi, csak nézzek rá rendszeresen!

A cél, hogy úgy éljem meg:
Én irányítom az életemet!

Szívesen küldenék Neked hasznos, de ingyenes információkat emailben. Tájékoztatnálak a friss cikkeimről, és két ajándékot is mellékelek hozzá.

A delegálás, mint a legsokoldalúbb vezetői eszköz

Az egyik ajándékom, egy 14 oldalas PDF dokumentum arról szól, hogy akár vezetőként, akár beosztottként fontos tudnunk, mikor és hogyan válhat mindkettőnk javára, ha bevonjuk a másikat a saját feladatainkba.

A lámpaláz kezelése

A másik ajándékom a gyakori félelmünk, a rettegett lámpaláz kezelésében segít. Ebből a 12 oldalas PDF dokumentumból lépésről lépésre megtudhatod, hogy miként tarthatod kontroll alatt a lámpalázat, és miként fordíthatod előnyödre.

Share This