Oldal kiválasztása
Változás a csoportban

Horváth Márta

Életünk mindennapos velejárója a változás. A magánéletünkben, de még inkább a munkahelyünkön. Szinte halljuk a képzeletbeli GPS-ünk hangját: Újratervezés!

Pedig a változás, a változtatás sokszor nem is könnyű feladat.

Munkatársként el kell fogadnunk a tényt, de vezetőként a mi felelősségünk, hogy megoldjuk azokat a feladatokat, amik a változással együtt járnak.

Változás a feladatokban

Minél nagyobb szervezetben dolgozunk, annál gyakrabban fordul elő, hogy a piaci és gazdasági okok következményeként összevonnak, átszerveznek, átalakítják a szervezeti felépítést. Ennek eredményeként bizonyos, hogy több, és más új feladatokat kell megoldanunk. A munkakörből eredő prioritások is sűrűn változnak, és nekünk vezetőknek ezt nem csak el kell fogadtatnunk a csoportunkkal, de meg is kell valósítanunk. Újra kell tervezni és újra kell szervezni az eddig kialakult folyamatokat.

Változás az emberekben

A változás eredményeként biztosan a személyi feltételek is módosulnak. Kevesebben, vagy éppen többen lettünk, újak jöttek, kicserélődtek, biztosan az eddig kialakult csoportdinamika is felborult.

Vezetőként talán ez jelenti a nagyobb kihívást.

Hogyan kezdjünk hozzá?

Érdemes a csapatunkra rátekinteni, kicsit másképp.

A képen látható kavicsok szimbolizálhatják az egyes munkatársainkat, mi magunk vagyunk középen.

Helyezzük el a „kavicsokat” magunk körül, mintegy szociális atom. Láthatóvá válnak a közelségek, távolságok, az egymáshoz kötődések, és az is, ha valaki kívülállóként helyezkedik el. Érdekes felfedezéseket lehet tenni.

Felhívhatja a figyelmet az erősségekre, ugyanakkor a lehetséges veszélyforrást is jelezhetik. Vajon foglalkozunk-e a kívülállókkal? Ennek mi az oka? Vezetőként van-e tennivalónk a helyzettel? A hozzánk közelállókat nem terheljük-e az átlagosnál jobban? Kihasználjuk-e azokat az egymás közelségét jelző helyzetet, amikor többletmunka van? Jelez-e klikkesedést, amikor a közelség hátrányt jelent a munka hatékonyságában, vagy a munkahelyi légkörben?

Ha az egyes „kavicsok” erősségeit is számba vesszük, hogyan lehet eredményesebben felhasználnunk ezt a feladatok újraszervezésében?

Sikeres újratervezést kívánok!

Szívesen küldenék Neked hasznos, de ingyenes információkat emailben. Tájékoztatnálak a friss cikkeimről, és két ajándékot is mellékelek hozzá.

A delegálás, mint a legsokoldalúbb vezetői eszköz

Az egyik ajándékom, egy 14 oldalas PDF dokumentum arról szól, hogy akár vezetőként, akár beosztottként fontos tudnunk, mikor és hogyan válhat mindkettőnk javára, ha bevonjuk a másikat a saját feladatainkba.

A lámpaláz kezelése

A másik ajándékom a gyakori félelmünk, a rettegett lámpaláz kezelésében segít. Ebből a 12 oldalas PDF dokumentumból lépésről lépésre megtudhatod, hogy miként tarthatod kontroll alatt a lámpalázat, és miként fordíthatod előnyödre.

Share This