Oldal kiválasztása

Időgazdálkodás: öndiagnózis

Horváth Márta

Többnyire elégedetlenek vagyunk a saját időgazdálkodásunkkal.

Néha túl soknak, máskor túl kevésnek érzékeljük a nap 24 óráját, amit mindannyian másképp osztunk be. Hogy miképpen, azaz mennyire vagyunk jók az időgazdálkodás terén, az számtalan tényező függvénye.

Egy speciális „időgazdálkodási tükör” révén megláthatjuk, hogy milyen összetevői vannak az időgazdálkodásunknak, és hol vannak tartalékaink. Visszacsatolást kaphatunk arról, hogy milyen hatékonysággal használjuk az időnket, mi az, amin tudunk változtatni, s mi az, amin nem.

Már, ha akarunk.

Ha vállalod, hogy belenézel ebbe a tükörbe, akkor töltsd ki a következő kérdőívet önmagad számára. Minden egyes állítás mellett jelöld be, hogy az inkább igaz, vagy inkább nem igaz rád.

A kérdőív végén azonnal megláthatod az eredményt is. Képet kaphatsz arról, hogy milyen a hatékonyságod az időgazdálkodásod terén.

Fotó: Alan Cleaver

Mennyire vagy jó az időgazdálkodás terén?


 
Inkább igaz
Inkább nem igaz

1. Nincs elég időm, hogy kollégáimmal megbeszéljem a dolgokat.

2. Munkahelyi megterheltségemet túl magasnak érzem.

3. A munkahelyen kívüli tevékenységemre fordított időt nem tekintem elégségesnek.

4. Az utolsó pillanatig várok teendőim elvégzésével.

5. Íróasztalom mindig túlzsúfolt.

6. Sokszor zavarnak meg a munkában.

7. Elvállalom a többletfeladatokat.

8. Gyakran az az érzésem, hogy nem is tudom, mivel kezdjem a munkámat.

9. Napi nyolc óránál többet dolgozom.

10. Úgy vélem, hogy "kapcsolatrendszerem ápolása" időpazarlás.

11. Távolléteim alatt, a munkatársaim kénytelenek megkeresni engem.

12. A nekem nem tetsző feladatokat szívesen elhalasztom másnapra.

13. Amikor valamelyik munkatársam felkeres a problémájával, van rá megoldásom.

14. Mindig készen állok arra, hogy segítsek másokon.

15. Nehezen tudok koncentrálni.

16. Feladataim nincsenek egészen pontosan meghatározva.

17. Nehezen mérem fel az adott feladat elvégzéséhez szükséges időt.

18. Tartok attól, hogy kollégáim kompetensebbek nálam.

19. Nem szeretek segítséget kérni.

20. Gyakran vagyok fáradt.

21. Időfelhasználásom a felettesemtől függ.

22. Gyakran vagyok ideges.

23. Gyakran kényszerülök arra, hogy az irattárban hosszan keresgéljem a szükséges dokumentumot.

24. Kollégáim pótlólagos információkat kérnek ahhoz, hogy elvégezhessék feladatukat.

25. Az a benyomásom, hogy túlságosan gyorsan vagy nem elég gyorsan cselekszem.

26. Néha előfordul, hogy elfelejtek jegyzetet készíteni a megbeszéléseken.

27. Kollégáim gyakran túlterheltek vagy nincsenek kellően leterhelve.

28. Ad hoc dolgozom.

29. Aggódom, ha valamilyen munkát másnapra halasztok.

30. Nem szoktam határidőt kitűzni sem mások sem önmagam számára.

31. Kijelölöm a határidőket, de soha nem tartom be azokat.

32. Számos munkához hozzáfogtam, de azokat nem fejeztem be.

33. Gyakran kések.

34. Az a benyomásom, hogy semmiféle szabadságfokkal nem rendelkezem az időm felhasználása tekintetében.

35. Hajlamos vagyok arra, hogy "lebecsüljem" a többieket.

36. Úgy vélem, tiszta időpocsékolás megbeszélni a felettesemmel / munkatársaimmal azt, hogy a tevékenységem hányadán áll.

37. Igen sok konfliktus van a részlegemben.

38. Nehezen viselem el, ha munkatársam „túl lazán” veszi a munkaidőt.

39. Munkahelyi értekezletek alatt másra szoktam gondolni.

40. Bárki odajöhet hozzám problémájával, kérésével.



Szívesen küldenék Neked hasznos, de ingyenes információkat emailben. Tájékoztatnálak a friss cikkeimről, és két ajándékot is mellékelek hozzá.

A delegálás, mint a legsokoldalúbb vezetői eszköz

Az egyik ajándékom, egy 14 oldalas PDF dokumentum arról szól, hogy akár vezetőként, akár beosztottként fontos tudnunk, mikor és hogyan válhat mindkettőnk javára, ha bevonjuk a másikat a saját feladatainkba.

A lámpaláz kezelése

A másik ajándékom a gyakori félelmünk, a rettegett lámpaláz kezelésében segít. Ebből a 12 oldalas PDF dokumentumból lépésről lépésre megtudhatod, hogy miként tarthatod kontroll alatt a lámpalázat, és miként fordíthatod előnyödre.

Share This